Digimarkkinoinnin aloitus -graafisesti tuotettu kuvake.

Digimarkkinoinnin aloitus

Digimarkkinoinnin aloitus voi aluksi tuntua monimutkaiselta. Kysymys on yksinkertaisuudessaan online-läsnäolosta eli miten ja missä verkossa näyt. Seuraavassa lueteltuna viisi askelta kohti digimarkkinointia.

Digimarkkinoinnin ensimmäinen askel 

Tärkeintä on tunnistaa kohdeyleisösi. Kenelle haluaisit tuotetta tai palveluasi myydä? Kun tiedät ihanneasiakkaidesi iän, harrastuksen tai sijainnin, sinun on helpompi lähteä tavoittelemaan heitä. Mieti, minkälaiset kuvat puhuttelisivat asiakastasi. Entä miten kohtaisit asiakkaasi, jos puhuisit heille? Yritä tuottaa asiakkaillesi sopiva "äänensävy", eli tone of voice, teksti-muodossa yrityksesi kanaviin.

Toinen askel

Valitse oikeat markkinointikanavat. Sosiaalinen media, Googlen hakukonemarkkinointi ja sähköpostimarkkinointi ovat tehokkaita aloittelijan työkaluja. Tutki, mistä sosiaalisen median kanavista saavuttaisit yrityksesi asiakkaat. Huomioi, että eri kanavilla on erilainen käyttäjäkunta. Kanavia voivat olla esimerkiksi: 

  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • YouTube
  • LinkedIn

Kolmas askel

Panosta selkeään ja käyttäjäkokemukseltaan laadukkaaseen verkkosivuun. Verkkosivusi ovat digimarkkinointisi keskipiste joten varmista, että ne ovat helppokäyttöiset ja asiakas löytää etsimänsä. SEO-optimoi sivustosi hakukoneita varten, jotta ne nousisivat mahdollisimman korkealle hakukoneiden tuloksissa.

Neljäs askel 

Luo laadukasta sisältöä. Kirjoita blogipostauksia, jaa videoita ja osallistu keskusteluihin. Laadukas sisältö auttaa asiakasta varmistumaan asiantuntijuudestasi ja houkuttelee kävijöitä sivustollesi.

Lopuksi 

Seuraa ja opi. Käytä analytiikkaa arvioimaan verkkosivuillesi tullutta liikennettä. Mistä asiakkaat ovat saapuneet sivuillesi ja mitkä sivustosi aiheet ovat herättäneet eniten mielenkiintoa. Ota oppia analytiikan tuloksista ja tee tarvittavia muutoksia luodaksesi entistä parempia sisältöjä ja saavuttaaksesi enemmän kävijöitä sivustollesi.

Aloittamalla digimarkkinoinnin jo tänään pääset pikkuhiljaa eteenpäin.

Jos koet tarvitsevasi apua verkkosivujen, somen tai analytiikan kanssa, sinua saattaisi kiinnostaa, ota yhteyttä matalalla kynnyksellä ja jutellaan lisää.

Varaa ilmainen 30 minuutin tilannekatsaus ottamalla minuun yhteyttä. 

Ota yhteyttä

 Yhteydenotto ei sido vielä kumpaakaan osapuolta mihikään. 

Aurinkoisin terveisin Heidi Rissanen

Takaisin blogiin