Markkinoinnin automaatiotyökalut säästävät yrittäjän aikaa

Markkinoinnin automaatiotyökalut säästävät yrittäjän aikaa

Digitaalisen markkinoinnin toteuttaminen, blogien kirjoittaminen ja sosiaalisen median kanavissa postaaminen vievät paljon yrittäjän aikaa. Tässä muutama vinkki, miten voit nostaa pienyrityksesi kilpailuetua digitaalisessa maailmassa automaatio työkaluilla.

Sosiaalisen median julkaisujen ajastaminen

Käytä sovelluksia kuten Planoly, Later tai Business Suite ajastaaksesi postauksia etukäteen. Ajastettuja julkaisuja voit tehdä useisiin eri kanaviin samalla kalenterilla, jolloin pystyt helposti hallinoimaan niitä. Tutustu eri vaihtoehtoihin ja valitse omiin kanaviisi sopiva ajastusohjelma. Näin voit pitää someprofiilisi aktiivisena myös kiireisinä aikoina.

Analytiikkatyökalut

Hyödynnä algoritmeja ja analytiikkatyökaluja saadaksesi kävijätietoja ja ymmärtääksesi yleisöäsi. Sosiaalisen median yritystileillä sekä verkkosivualustoilla on nähtävillä oma analytiikkansa eli tähän et välttämättä tarvitse sovellusta. 

Katso, mitkä julkaisusi ovat saaneet eniten kävijöitä sivustollesi, reagointeja tai näkyvyyttä ja hyödynnä tietoja seuraavissa julkaisuissasi. Jos havaitset esimerkiksi  tietyn aihealueen saaneen kiinnostusta osakseen, voit syventyä kyseiseen aiheeseen lisää. 

Visuaaliset työkalut

Herätä seuraajiesi huomio massasta erottuvilla kuvilla ja videoilla. Tähän saatat tarvita suunnittelutyökaluja kuten Canva. Canvalla voit lisätä kuviisi tai videoihisi tekstiä ja grafiikoita ilman, että tarvitset graafisen suunnittelun osaamista.

Videon tuotantoon ja editointiin pääsee hyvin alkuun esimerkiksi Capcut-sovelluksella. Sen ilmaisversiolla voi harjoitella tekemään videoista lyhyitä, informatiivisiä, mutta mieleenpainuvia. Sovelluksella voit lisätä tekstejä, musiikkia ja erilaisia tarroja korostamaan sanomaasi.

Sosiaalisen median maksettu mainonta

Valitettavasti monet yritystilit tarvitsevat maksettua mainontaa lisänäkyvyyden aikaan saamiseksi. Tämä on myös loistava tilaisuus saavuttaa juuri sinun asiakaskohderyhmäsi. Käytä mainostyökaluja kuten Facebook Ads kohdentaaksesi mainoksesi tarkasti potentiaalisille asiakkaillesi. 

Sähköpostimarkkinoinnin automatisointi

Hyödynnä automaatio-ohjelmia, kuten Mailchimp tehostaaksesi markkinointiasi ja uutiskirjeiden lähettämistäsi. Luo automaattisia ilmoituksia ja personoituja viestejä, mikä säästää aikaasi ja lisää vuorovaikutusta asiakkaidesi kanssa.

 

Jos olet vielä suunnitteluvaiheessa yrityksesi markkinoinnin kanssa, sinua saattaisi kiinnostaa digimarkkinoinnin aloitus

Takaisin blogiin